Κυριακή, Οκτωβρίου 10, 2010

Επίκαιρα διλλήματα




Η αφορμή μου δόθηκε από την πρόσφατη συνάντηση ορισμένων συναδέλφων και από τις δύο πρώτες βαθμίδες εκπαίδευσης με τον Φ. Τερζάκη και απευθύνεται προς όλους που το απαντούν στην π ρ ά ξ η (όχι στη θεωρία): ο ρόλος του Εκπαιδευτικού αντιστοιχεί στον Υπάλληλο ή στον Κοινωνικό Πρωτεργάτη, στον Ειδικό Επιστήμονα ή στον Ψυχοπαιδαγωγό, στον Τεχνοκράτη ή στον Διαλογιζόμενο Επιστήμονα, στον Μεταπράτη ή στον Διαμορφωτή των Α.Π., στην Κανονιστική Αυθεντία ή στον Διαλεκτικό Εταίρο;


(Οι όροι δανεισμένοι από από τη μελέτη του Ηλ. Ματσαγγούρα,

"Θεωρία της Διδασκαλίας" βλ και http://eliasmatsagouras.webnode.com/)



Αν σας προτρέπω στον "κόπο" του πολυσπόνδυλου, αλλά καίριου αυτού ερωτήματος είναι, για να διατυπώσω έναν ηχηρό υπαινιγμό για τη συμβολή της φιλοσοφίας στην εκπαίδευση (φιλοσοφία: η άλλοτε πιο σύντομη, άλλοτε πιο μακρά, απόσταση ενός ερωτήματος με ένα άλλο ερώτημα), αλλά και για να κάνουμε ένα βήμα παραπέρα από την συνήθη απάντηση στην γνωστή απορία: «τι κάνει έναν δάσκαλο… Δάσκαλο;».


Κι ακόμη: για να σκεφτούμε τη σχολική μας ζωή με νέους όρους αυτογνωσίας κι αλλαγής – στην πράξη.



Δεν υπάρχουν σχόλια: