Κυκλοφορούν –εν όψει της
αυριανής σχολικής μας επανεκκίνησης– αναρίθμητες "κάρτες" που αφορούν τους τρεις
πρωταγωνιστές της παιδαγωγικής σχέσης: τους εκπαιδευτικούς – τους γονείς – και τους
μαθητές.
Εστιάζοντας σ' εκείνες που
αφορούν απευθείας τους δασκάλους παρατηρεί κανείς πως οι περισσότερες είναι
σιδερωμένες απ' την κοινοτοπία.
Δε θα μας ενοχλούσε καν - αν
αυτή η προσκόλληση στην κοινοτοπία (ιδεαλιστικής κυρίως κοπής) ήταν άκακη και
μη βλαπτική. Είναι όμως. Και το γνωρίζουμε άπαντες οι "μεγάλοι" αυτό
- απ' την προσωπική μας, παιδική-σχολική πείρα.
Γνωρίζουμε πολύ καλά τί
καθιστά έναν δάσκαλο – ευρηματικό επιστήμονα και καλλιτέχνη – και τι,
υπαλληλάκο και σκιά του σπουδαίου του ρόλου. Κι επίσης, υποψιαζόμαστε, σε πολύ μεγάλο
βαθμό, πως στην σύνθετη εποχή μας αυτή η δέσμη ταλέντων κι αρετών είναι πιο αναγκαία
από ποτέ.
Μία κάρτα που ξεχώρισα είναι
η συγκεκριμένη.
Τι γράφει; Το στοιχειώδες: «Ο
δάσκαλος πρέπει να σκέφτεται αν θα ήθελε να είναι μαθητής στην τάξη του».
Σε
καθημερινή βάση – θα προσθέσω. Όπως και το ότι: αυτός ο
αναστοχασμός δεν πρέπει να είναι παρά το ελάχιστο.
Ναι, διότι το ακόμη παραπάνω, για να μην πω το μέγιστο, θα το ανακαλύπτει–δημιουργεί ο
ίδιος και πάλι καθημερινά, με τη βοήθεια των μαθητών του.
Καλή και δημιουργική σχολική
χρονιά για όλους μας – μικρούς και μεγάλους!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου