Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 12, 2025

«Τεχνητή Νοημοσύνη και Λογοτεχνία: Μύθοι, Προκλήσεις και Προοπτικές».



Στο ολοκαίνουργιο τεύχος του Νέου Παιδαγωγού (τ. 50, σελ. 187–195) φιλοξενείται η μελέτη μου «Τεχνητή Νοημοσύνη και Λογοτεχνία: Μύθοι, Προκλήσεις και Προοπτικές».

 

Προσπάθησα να αγγίξω τρία ερωτήματα που με απασχολούν ολοένα και πιο έντονα:

Α. Τι σημαίνει ποίηση στην εποχή των αλγορίθμων; Μπορεί η ΤΝ να συλλάβει το βίωμα ή απλώς να μιμείται τον λόγο;

Β. Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ΤΝ ως εργαλείο έμπνευσης, χωρίς να αφήσουμε να σκεπάσει την ανθρώπινη φωνή;

Και, Γ. κυρίως, ποιον ρόλο έχει η εκπαίδευση στο να βοηθήσει τους νέους να ξεχωρίζουν το αυθεντικό από το προσομοιωμένο, καλλιεργώντας κριτική και καλλιτεχνική εγρήγορση;

Δεν είναι μόνο μια θεωρητική αναζήτηση• είναι ένας στοχασμός πάνω στο παρόν και το μέλλον της γραφής, της ανάγνωσης και, φυσικά, της παιδείας μας.


Θερμά ευγνώμων στον Νέο Παιδαγωγό - για την συνεργασία!


Ολόκληρη η πλούσια ύλη του νέου τεύχους - εδώ.

Επαναλαμβάνουμε πως στις σελ. 187-195 

μπορείτε να διαβάσετε την παρούσα μελέτη.


Δεν υπάρχουν σχόλια: