Στο ολοκαίνουργιο τεύχος του Νέου Παιδαγωγού (τ. 50,
σελ. 187–195) φιλοξενείται η μελέτη μου «Τεχνητή Νοημοσύνη και Λογοτεχνία: Μύθοι,
Προκλήσεις και Προοπτικές».
Προσπάθησα να αγγίξω τρία ερωτήματα που με απασχολούν
ολοένα και πιο έντονα:
Α. Τι σημαίνει ποίηση στην εποχή των
αλγορίθμων; Μπορεί η ΤΝ να συλλάβει το βίωμα ή απλώς να μιμείται τον λόγο;
Β. Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ΤΝ ως εργαλείο έμπνευσης, χωρίς να
αφήσουμε να σκεπάσει την ανθρώπινη φωνή;
Και, Γ. κυρίως, ποιον ρόλο έχει η εκπαίδευση στο να βοηθήσει τους νέους να ξεχωρίζουν το αυθεντικό από το προσομοιωμένο, καλλιεργώντας κριτική και καλλιτεχνική εγρήγορση;
Δεν είναι μόνο μια θεωρητική αναζήτηση• είναι ένας
στοχασμός πάνω στο παρόν και το μέλλον της γραφής, της ανάγνωσης και, φυσικά,
της παιδείας μας.
Θερμά ευγνώμων στον Νέο Παιδαγωγό - για την συνεργασία!
Ολόκληρη η πλούσια ύλη του νέου τεύχους - εδώ.
Επαναλαμβάνουμε πως στις σελ. 187-195
μπορείτε να διαβάσετε την παρούσα μελέτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου